30 de set. 2023

Cossos i caps equivocats

Si es pot néixer, diuen, amb un cos equivocat, es pot néixer també amb un cap equivocat?

Si es neix amb un cos equivocat i es vol corregir l'equivocació corregint el cos, es pot corregir també un cap equivocat corregint el cap?

(significat de 'cap' en aquest text: no com una part física del cos, sinó com un conglomerat de sentiments, pensaments, desitjos, pulsions...)

Si hi ha cossos i caps eventualment equivocats, i llavors algú tracta de corregir allò que, "ell", considera una equivocació, ¿per què tanta fúria, fins i tot persecució legal, amb les iniciatives que volen acompanyar "determinats canvis de cap", quan són decidits lliurement pels propietaris dels caps que prenen aquesta decisió?

Si s'argumenta, tal com passa, que aquestes persones no són mai tan lliures com diuen, ja que la seva voluntat i les seves decisions són resultat de pressions de tercers, ¿aquest argument no es podria aplicar, també, en els casos dels "canvis de cossos"?

Un argument és vàlid per la seva coherència, o només ho és quan reforça els pensaments i sentiments de l'argumentador?