9 de març 2023

Més històries sobre el consum de prostitució

Sobre això del dret o presumpte dret a tenir relacions sexuals, i la suposada discriminació que és el fet de no poder-ne tenir per raons circumstancials, personals (sobretot, pel fet de no ser vist atractiu, desitjable sexualment, per part d'altres persones), un cas curiós és el d'un centre que acull persones amb problemes d'addiccions i risc d'exclusió social, la directora del qual un dia em va explicar que, com que el dret a les relacions sexuals era això, un dret, des del centre de vegades les facilitaven a alguns usuaris, mitjançant l'accés a prostitutes. No em va concretar els detalls, només em va fer aquesta exposició general.

Com que quan m'ho va explicar va veure que jo posava cara de sorpresa, abans que tingués temps de dir res em va dir "que si jo pensava que aquelles persones no tenien dret a les relacions sexuals", a causa dels seus problemes i de la seva situació. Vaig callar, tant a causa de la meva sorpresa, com per prudència, ja que no tenia gens de ganes d'entrar en una controvèrsia amb ella (el motiu de tot plegat, de la conversa amb ella, ara és secundari, per això no en dono més detalls).

Poc després, em van explicar una altra història sobre el mateix tema. Els pares d'un noi vinculat a un altre centre de tractament d'addiccions pensaven que el seu fill s'ho passava molt malament, a causa dels problemes que arrossegava i de la duresa del tractament. I com que aquest fill, de manera reiterada, els parlava del seu desig, "necessitat", de tenir relacions sexuals, els pares, aprofitant un cap de setmana que tenia permís per estar amb la família, el van dur a un bordell. En aquest cas, la història me la va explicar una treballadora del centre, afegint-hi que ella ho desaprovava.

És clar, sobre aquest tema cadascú posa l'accent allí on li convé. Els puters, els clients de prostitució, el posen "en la seva necessitat de sexe" (no solitari), i en el seu dret a satisfer aquesta necessitat, amb independència que anar-se'n de putes sigui una cosa molt diferent de masturbar-se.

L'altre punt de vista és aquest: posats a consumir, és bastant diferent consumir una infusió, o els "serveis" d'una prostituta. Però és obvi que aquesta diferència hi ha gent que no la veu, que només veu "el seu desig", la satisfacció del qual considera un dret fonamental i indiscutible. Peti qui peti.